Makaron z serem pleśniowym i brokułami

30 kwietnia 2008

makaron rurki z serem pleśniowym i brokułami

Zielono mi! :) Kiedy w końcu zaświeciło wiosenne słońce i przyszły cieplejsze dni, dopiero zauważyłam jak wszystko wokół pięknie się zazieleniło. Ostatnio również prześladuje mnie wszechobecny zapach świeżo skoszonej pierwszej trawy. Wczoraj osobiście grabiłam trawę w ogrodzie, żeby tylko nawąchać się do woli :) Marzę też o nowej, dużej zielonej torbie... Nic więc dziwnego, że w mojej kuchni królują teraz zielone brokuły :)

makaron rurki z serem pleśniowym i brokułami

Brokuły lubię tak samo jak kalafiory - najlepiej lekko zblanszowane, chrupiące ze stopionym masłem i zrumienioną bułką tartą. Jeżeli ma być coś treściwszego - wrzucam na patelnię lub woka cebulę, marchewkę i różyczki brokuła zagęszczam śmietaną lub mleczkiem kokosowym i już mam prosty sos do makaronu lub ryżu. W zasadzie mogłabym się tak odżywiać przez całe lato :) Znalazłam tez przepis z brokułami, który śmiało można podać gościom na jakimś wiosenno-letnim przyjęciu - makaron w aksamitnym serowo-śmietanowym sosie, gotowany na białym winie, z chrupiącymi różyczkami brokuła i płatkami migdałowymi. Zachwyciłam się nim od razu, więc spieszę podzielić się. Przepis pochodzi z Wielkiej Księgi Kucharskiej 'Makarony'.

makaron rurki z serem pleśniowym i brokułami


Rurki z serem pleśniowym i brokułami:

500 g makaronu rurek (rigatoni lub tortiglioni),
500 g brokułów,
1 cebula,
1/2 kubka wytrawnego białego wina,
1 kubek śmietany,
1/2 łyżeczki ostrej papryki,
150 g sera brie,
2 łyżki płatków migdałowych

Ugotować makaron al dente w osolonej wodzie, odcedzić i wrzucić z powrotem do garnka. Podzielić brokuły na różyczki i ugotować do miękkości. 

Cebulę pokroić na plasterki i usmażyć do miękkości. Wlać wino i śmietanę i gotować 4-5 minut, aż wygotuje się i zgęstnieje. Dodać paprykę i pokrojony drobno ser. Wymieszać i doprawić do smaku solą i pieprzem. 

Sos i brokuły dodać do makaronu i delikatnie wymieszać, podgrzewając na małym ogniu, aż wszystko będzie ciepłe. Podawać posypane zrumienionymi płatkami migdałowymi.

11 komentarzy

  1. Widzialam to danie w ksiazce kucharskiej z wloskimi przepisami i sie zakochalam w tej zielonosci. No po prstu boskie, musze zrobic koniecznie :) Mniam, daj troszeczke :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ach, sosy śmietanowo - pleśniowe są absolutnie pyszne (o kaloryczności nie wspomnę ;-))! Chętnie wypróbuję przy najbliższej okazji wersję z białym winem, bo brzmi rzeczywiście kusząco. :))

    OdpowiedzUsuń
  3. ojej, u Ciebie tez makaronowo i pieknie, jak zawsze. Przepadamy za makaronami (nigdy nie zrozumiem dlaczego niektorzy nazywaja je kluskami). Czy sos smietanowo- plesniowy jest bardzo wyrazisty w smaku? Tak sie zastanawiam czy mojej corce by smakowal?

    OdpowiedzUsuń
  4. Majanko, zapraszam następnym razem :)

    Agatko, z tymi kluskami to ja też nie rozumiem ;) W moich stronach makaron to makaron a kluski to kluski (lane, kładzione, śląskie.. itp.)
    Co do sosu, to z brie jest dosyć łagodny, ale w przepisie dodają, że można użyć innego sera, ostrzejszego np. gorgonzoli, wtedy sos będzie bardziej wyrazisty.

    OdpowiedzUsuń
  5. U mnie to jest bardzo czesta obiado-kolacja, bo coz moze byc lepszego od smietanowo-serowego sosu? i brokulow :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Zainspirowałam się tym przepisem. Nie użyłam wina a zamiast brie ser lazur, ale wyszło pyszne.
    Pozdrowionka: DS

    OdpowiedzUsuń
  7. Witam mam pytanie czy ten serek nalezy dodawać sam (tzn sam środek) czy tez z ta plesniową białą skórką?

    OdpowiedzUsuń
  8. Witaj Dario. Ja dodaję cały ser, łącznie z pleśniową skórką. Co prawda zwykle zostają jej małe skrawki w sosie, ale to nie przeszkadza. Oczywiście jeżeli chcesz mieć super kremowy, jednolity sos, możesz skórkę okroić :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Dzieki :) JUtro zabieram sie do roboty :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Przetestowałam przepis, jest pycha. Zamieniłam tylko migdały (których nie lubię) na orzechy. Polecam
    http://kaczodajnia.blogspot.com/2012/03/fusilli-z-brokuami-i-serem-plesniowym.html

    OdpowiedzUsuń