Tajski pudding ryżowy z mango

7 listopada 2007


Przypuszczam, że właśnie pożegnaliśmy się ze słońcem w Polsce na dobre na jakieś cztery następne miesiące :-/ Ucierpią na tym nie tylko zdjęcia, ale i nasz nastrój. Sytuację może uratować tylko słodki i słoneczny deser z Dalekiego Wschodu :) Ten przepyszny kokosowy ryż z soczystym mango jest niezastąpiony nie tylko jesienią. Odkąd zrobiłam go po raz pierwszy z przepisu Pinkink2 z Galerii Potraw, uwielbiam go ja i moja rodzina.
Jest to prosta wersja puddingu. Ryż można również zapiec z polewą z ubitych jajek ze śmietanką kokosową i cukrem. Do tego kulka ulubionych lodów i jesteśmy w raju :)



Tajski pudding ryżowy z mango:

1 szklanka kleistego ryżu,
1 szklanka mleka kokosowego,
2/3 szklanki cukru,
pół łyżeczki soli,
mango

Ryż gotujemy na wolnym ogniu w ok. pół szklance wody 20 min. mieszając i uważając żeby się nie przypalił. Ryż musi wchłonąć całą wodę. Mleko kokosowe mieszamy z solą i cukrem, doprowadzamy do wrzenia i gotujemy ok. 3 minuty. 

Wrzącą polewą zalewamy ugotowany ryż, mieszamy i przykrywamy szczelnie. Zostawiamy pod przykryciem na pół godziny. Możemy pomieszać ryż od czasu do czasu - musi wchłonąć cały płyn. Podajemy z kawałkami dojrzałego mango.

1 komentarz

  1. zrobiłam, pyszny
    nie miałam mleczka kokosowego, więc zmieszałam mleko kondensowane z mlekiem i wiórkami kokosowymi
    użyłam ryżu jaśminowego :)

    OdpowiedzUsuń